1.8 T – 20v turbo

20 zaworowy turbodoładowany motor o oznaczeniu “20v turbo” i pojemności 1.8 to motor produkcji Volkswagena wstępujący w wielu modelach tego koncernu:

Jednostka ta posiada oznaczenia i w zależności od oznaczenia osiąga moc od 150 KM do aż 225 KM.

Oznaczenia i moc silników 1.8 T

1.8 Turbo AGU – 110kW (150KM)
1.8 Turbo AQA – 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ – 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM – 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX – 110kW (150KM)

1.8 Turbo APP – 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY – 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ – 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ – 132kW (180KM)

1.8 Turbo AMK – 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY – 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL – 154kW (210KM)

1.8 Turbo BAM – 165kW (225KM)
1.8 Turbo APX – 165kW (225KM)

Różnice między wersjami o różnej mocy obejmują takie zmiany jak:

  • różne średnice kanałów
  • różne korby
  • inne napinacze łańcucha
  • inna średnica przepływomierzy
  • inny stopień sprężania
  • mocniejsza wersja posiada dwa intercoolery zamiast jednego

Nie jest więc łatwo przerobić 1.8 T 150 na np. 225 KM. Oczywiście jak każdy silnik turbodoładowany również 1.8 T jest podatny na tuning elektroniczny, nie oznacza to jednak że jeśli ze 150 KM uzyskamy elektronicznie 180 KM to uzyskujemy silnik taki który seryjnie posiada moc 180 KM. Taki motor będzie cechował się niższą trwałością i być może gorszą elastycznością i wyższym zużyciem paliwa.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Audi, Skoda, Skoda Octavia, Volkswagen i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „1.8 T – 20v turbo

  1. Reget pisze:

    tak się składa że posiadam 1.8t w A4. z silnikiem nie mam żadnych problemów – przejechane 40 000 km. elastyczność bardzo dobra, dużo mocy. posiadam wersje 150 km. Nie zamieniłbym na żaden inny silnik benzynowy ani na żadne tdi.

    • Arek pisze:

      Ja mam również A4 z tym samym motorem. Jak u Ciebie kształtuje się spalanie? Bo na forum czytałem że ludzie schodzą w trasie poniżej 7 litrów – u mnie zawsze jest minimum 7,7 przy bardzo emeryt-eko-style jeździe. A jak jest u Ciebie?

  2. Maciek pisze:

    Kuzyn kupił A3 z 1.8 T. Silnik fajny, na spalanie ani na moc nie narzekał. Niestety auto, które ma 180 KM i 1.8 litra wiecznie jeździć nie będzie bez dokładania. Pewnego razu “przypiłował” go mocno spod świateł i okazało się że… silniczek się zatarł na panewkach :(
    1.8 T w dobrym stanie musi pracować równo, bez stuków, na zimnym nie mają prawa stukać szklanki. Moc ma być, w tych silnikach często pada przepływomierz. Najlepiej sprawdzić samochód na komputerze przed zakupem. Unikać raczej aut z chipem, wymienionym intercoolerem czy turbo… wiadomo większa moc, ale skoro ktoś robił tuning to pewnie żeby korzystać. Powiem tylko że nawet z silnika 150 KM łatwo osiągnąć 225 KM, a z wersji 225 KM da się zrobić nawet 350 KM… niestety kosztem trwałości na pewno.

  3. Krzysiek pisze:

    Witam. Mam pytanie co do turbiny.
    Posiadam Audi A6 1.8T 180KM. niestety turbo jest do wymiany. Muszę kupić drugie.
    Czy do 150KM jest takie same jak do 180KM? Czy to są dwa różne?

  4. HEM pisze:

    1.8 T to ostatni dobry, trwały silnik VW/Audi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


8 × = szesnaście

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>