Audi A6 C5 2.5 TDI

Audi A6 2.5 TDI to kusząca propozycja na rynku samochodów używanych. Samochód wygląda nowocześnie (sylwetka z 1997 roku – konkurencyjne BMW E39 i Mercedes W210 z 1995), jest komfortowy (4,8 m długości), posiadający bardzo duży bagażnik, niezłe osiągi (poniżej 10 sek do 100 km/h) i nie kosztuje już tak wiele jak przed laty. Ceny znacznie spadły. A6 w tej wersji silnikowej można już kupić za 13 000 zł.

Ile pali?

Średnie spalanie A6 2.5 TDI w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 7 litrów ON na 100 km/h. Nawet przy obecnych cenach oleju napędowego nie jest to zbyt dużo. Na trasie samochód spala znacznie mniej – przy spokojniej jeździe około 5 – 6 litrów paliwa. Rekordziści chwalą się w internecie spalaniem rzędu 4,5 litra na 100 km jednakże jest to możliwe tylko w przypadku prawdziwego ekodrivingu i jazdy 70 km/h po równym.

Kosztowna eksploatacja?

Ile kosztuje wymiana rozrządu

A6 ma rozrząd na pasku, co kilkadziesiąt tysięcy km należy go wymienić. Koszt części to około 1300 pln. Koszt robocizny jest różny, w zależności od warsztatu od 500 do 1000 pln.

Zobacz również:

Dane techniczne Audi A6 C5 2.5 TDI

Ten wpis został opublikowany w kategorii Audi, Audi A6 i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Audi A6 C5 2.5 TDI

  1. Max pisze:

    średnie spalanie 7 litrów to bzdura! Posiadam A4 2.5 TDI i nigdy na dojazdy do pracy ciechanów -> mława plus wypady do rodziny na mazury nie spalił mi mniej niż 7,5 litra. Najczęściej 8,1 – 8,8 litra. Nie wierze że cięższe A6 spali mniej!

  2. Remik Warszawa pisze:

    w życiu bym teraz nie kupił 2.5 TDI – w tych silnikach pada wszystko nawet wałki rozrządu

  3. Irek pisze:

    Na forum Audi już tego auta tak nie chwalą…

  4. Grzegorz pisze:

    Posiadam Audi A6 C5 2,5 TDi samochód ogólnie ok. przebieg 300 tyś silnik AKN jestem z niego zadowolony spalanie w mieście około 8 l w trasie 5l/6l nie przekraczając 120km/h. wbrew opinią samochód nie jest tak awaryjny. Mam go od 5 lat jedyne usterki uszkodzenie sterownika ABS , wymiana górnych wahaczy co około 50 tyś, oraz uszkodzony alternator był Valeo zamieniłem na Boscha i jest ok.

  5. Kaflo pisze:

    Zgadzam sie posiadam audi a4 2.5tdi 150koni akn z 1999r,przebieg 340tys i maszyna gra i buczy jedyne co to turbo padlo ale nie ma sie co dziwic troche juz autko przezylo.a co do tych debili z 1.9to sa zazdrosnicy i tyle przerazone dzieciaki ktorych wkurwia jak zostaja w tyle i wachala smrod debile..i tyle

  6. AudiA6 pisze:

    Również posiadam A6 C5 2.5 TDI od roku od 2007, więc na dziś już prawie 6 lat. Ten samochód z ręczną skrzynią biegów i po liftingu (163KM) na trasie przy standardowej jeździe spala 6l ON. W jednym z większych miast w Polsce w korkach spalanie dojdzie do 10l ON.
    Wymiana rozrządu w 2013r to około 1500 – 2000 PLN wraz z robocizną.
    W porównaniu z moimi poprzednimi samochodami auto nie psuje się a standardowe wymiany części są 20% droższe niż dla standardowych aut: Opel, Renault, Kia itd.
    Pozdrawiam posiadaczy!

  7. malypmw pisze:

    posiadam a6 2.5tdi v6 rok 2000 od 3 lat i spali 4,5 po trasie przyjezdzie 120 km jadac do polski z anglii na 55 litrach zrobilem 750 mil wiec nie fandzol ze audi nie spali 4,5 bo taka jest prawda ze tak malo spali

  8. pawel pisze:

    jak kupujecie stare graty to sie sypia i pala jak traktory, moze zaprzeczycie? nie prawda?
    mam roczne A6 w dieslu i przejechalem z francji do PL przez austrie na jednym baku jadac normalnie i nie jak emeryt.

  9. Gehem pisze:

    Miałem takie Audi, teraz kupiłem, za namową rodziny, Chevroleta Epica, i tęsknie za tymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi i poziomem wykonania Audi. Przyznać jednak muszę z przykrością, że mimo że Epica również jest w dieslu i ma niezły przelot (porównywalny z Audi) to psuje się mniej…

  10. plc pisze:

    też ma A6 C5 z 2,5tdi.
    na trasie nie przekraczając 160km/h spala ok 5…6litrów więc naprawdę nie dużo.
    jak się go doładuje i waga wzrośnie to spala 7…7,5l.
    Po za tym napęd na cztery kółka i tu jest minus. Czasami wpada w wibracje.
    Komfort jazdy naprawdę dobry , silnik nie czuje prawie w ogóle klimatyzacji w mrozy zapalał bez najmniejszego problemu.
    Ale jak by nie patrzeć , awaryjność niska ale jak się sypnie to już czuć po kieszeni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem − = 3

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>